بیانیه خانه سینما درباره اعتراض‌ها | هم‌راى با مردم هستیم

پنج‌شنبه 18 دی 1404 - 13:48
مطالعه 1 دقیقه
خانه سینما و اسکار
خانه سینما در واکنش به اعتراض‌های اخیر مردم نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی پیش‌آمده در کشور، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش فیلمزی، پس از انتشار بیانیه انجمن صنفی کارگردانان مستند و انجمن صنفی بازیگران خانه سینما و صدور بیانیه تعداد قابل توجهی از فیلنامه‌نویسانِ کشور نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی پیش‌آمده، عاقبت خانه سینما به‌عنوان یک نهاد صنفی مرجع در بیانیه‌ای نسبت به اعتراض‌های مردمی واکنش نشان داد.

بر اساس متن منتشرشده در کانال تلگرامی خانه سینما، بیانیه به شرح زیر است:

سوگمندانه بار دیگر خیابان‌های کشور عزیزمان ایران صحنهٔ آزمونی بزرگ شده است، آزمون مدارا یا خشونت با مردم، مردمی که ولی‌نعمتان کشورند.

خیابان برای مردمی که هیچ مفر و مجرایی برای بیان اعتراضاتشان نمی‌یابند تنها امکان باقی‌مانده است.

خشونت علیه به‌جان‌آمدگان معترض نه مشروع است، نه قانونی و نه عقلانی. آنها همان کسانی هستند که در جریان جنگ ۱۲ روزه در صفوف فشرده و یک‌صدا علیه تجاوز خارجی ایستادند.

آنها که دیروز برای ایستادگی‌شان تکریم می‌شدند، امروز سزاوار خشونت نیستند.

از قضا، سال‌هاست که اغتشاشگران بدون هیچ عقوبتی از چپاول ثروت‌های ملی تا باز نشدن گره‌های سیاست خارجی ولو به قیمت جنگ، سود برده و در سايه امنيت به‌سر مى‌برند.

از یاد نبریم که «ناگهان چه زود دیر می‌شود».

ما سينماگران به‌عنوان بخشى از جامعه، هم‌راى و همراه با مردم به‌ستوه‌آمده ایران هستيم.

نظرات