توضیحات وزیر ارشاد درباره پرونده قضایی هنرمندان و قطعی اینترنت

چهارشنبه 8 بهمن 1404 - 11:31
مطالعه 1 دقیقه
سید عباس صالحی
پس از تشکیل پرونده قضایی برای برخی از هنرمندان، وزیر ارشاد، از گفت‌وگو با شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه خبر داد.
تبلیغات

به گزارش فیلمزی، پس از تشکیل پرونده قضایی برای ده امضاکننده بیانیه خانه سینما و برخی از بازیگران برای حمایت از اعتراض‌ها و مطالبات مردمی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انجام گفتگوهایی با دبیرخانه شعام (شورای عالی امنیت ملی) و قوه قضاییه خبر داد.

سید عباس صالحی با حضور در جشنواره تئاتر فجر، در جمع خبرنگاران نکاتی را درباره آخرین وضعیت پرونده قضاییه هنرمندان و قطعی اینترنت بیان کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندانی که چندی پیش از سوی قوه قضاییه برایشان پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: گفت‌وگوهای قابل‌توجهی با دبیرخانه مربوطه و قوه قضاییه انجام شده است.

وزیر ارشاد تاکید کرد: نگاه ما این است که هم شرایط ملی کشور در این بحران عظیمی که در آن قرار گرفته‌ایم، درک شود و هم جایگاه انتقاد، اعتراض و شان هنرمندان. بنابراین با گفتگوهایی که انجام شده، مسیری آرام و طبیعی در حال طی شدن است و به‌نظر می‌رسد این گفت‌وگوها در فضایی آرام و متقابل پیش می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اینترنت و تاثیر آن بر اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف خبری از جمله حوزه هنر گفت: نگاه دولت، شخص رئیس‌جمهور و مجموعه ارکان دولت این است که در زندگی امروز، اینترنت یک تجمل یا موضوع حاشیه‌ای نیست، بلکه یک ضرورت چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

صالحی خاطرنشان کرد: بنابراین با وجود درک شرایط خاص امنیتی کشور، نگاه دولت و نظام حکمرانی این است که هرچه سریع‌تر محدودیت‌ها رفع شود و شرایط به حالت قبل بازگردد.

نظرات