مدیر پردیس سینمایی ارک: تعطیلی سینماهای خصوصی به‌صرفه‌تر است!

در گفت‌وگو با فیلمزی مطرح شد:
شنبه 23 اسفند 1404 - 14:33
مطالعه 2 دقیقه
افت گیشه سینما بعد از اعتراض ها
مدیر پردیس سینمایی «ارک» به فیلمزی گفت: در ایام جنگ، به‌دلیل کاهش چشم‌گیر مخاطب و نبود فیلم خوب، تعطیلی سینماها در بخش خصوصی به‌صرفه‌‌ و اقتصادی است.

به گزارش فیلمزی، طبق اخبار مندرج، برخی از سینماها به‌ویژه سینماهای متعلق به سازمان سینمایی سوره، از روز گذشته ۲۲ اسفند فعالیت‌های خود را آغاز کردند. اما سینماهای واقع در مجتمع تجاری‌ها که متعلق به بخش خصوصی است، همچنان در تعطیلی به‌سر می‌برند.

در همین ارتباط سپهر پهلوانی مدیر پردیس سینمایی «ارک» در گفت‌وگو با فیلمزی درباره تداوم تعطیلی پردیس‌های سینمایی در مراکز تجاری گفت: پردیس‌های سینمایی واقع در مراکز تجاری از تاریخ ۹ اسفند با اعلام تعطیلی مراکز فرهنگی و سینمایی، تا امروز ۲۳ اسفندماه همچنان تعطیل هستند و طبق دستور‌العمل مجاز به باز کردن آنها نیستند.

وی ادامه داد: البته با کاهش چشم‌گیر مخاطب که پیش از جنگ هم با فروش روزی ۲ میلیون تومان با آن مواجه بودیم، باز شدن سینماها در شرایط فعلی، وضعیت فروش و اقتصاد سینما را تغییر نمی‌دهد.

این مدیر سینما تاکید کرد: در واقع اقتصادِ سینما در مجتمع‌های تجاری، با تعطیلی ایمن‌تر است و در عین حال حفظ جان همو‌طنان عزیز در اولویت قرار دارد.

مدیر پردیس سینمایی «ارک» افزود: برخی از سینماهای دولتی اقدام به بازگشایی سالن‌ها در مناطق کم خطر کرده‌اند. اما این اقدام در سینماهای متعلق به بخش خصوصی به دلیل بالا بودن هزینه‌های نگه‌داشت سالن‌ها و ارائه خدمات به مخاطب عملا امکان پذیر نیست.

وی متذکر شد: ضمن اینکه هیچ فیلمِ قابل توجهی که مناسب برای فروش گیشه باشد، وجود ندارد. از آن طرف چشم انتظار اکران نوروزی بودیم که جنگ اتفاق افتاد.

سپهر پهلوانی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه اکران فیلم کمدی تا پایان عزای عمومی، در تاریخ ۲۰ فروردین، امکان‌پذیر نیست. گرچه اگر شرایط اکران فیلم‌های کمدی هم فراهم بود، باز مردم به لحاظ روحی توان و رمق خندیدن نداشتند.

نظرات