محمود کلاری رئیس هیئت داورانِ جشنواره زردآلوی طلایی شد
محمود کلاری، فیلمبردار و کارگردان ایرانی، رئیس هیئت داوران مسابقه منطقهای جشنواره فیلم زردآلوی طلایی شد.
به گزارش فیلمزی، جشنواره فیلم زردآلوی طلایی با اعلام این خبر، درباره دعوت از محمود کلاری، اعلام کرد: شما پیشگامان سینمای مدرن ایران از عباس کیارستمی، محسن مخملباف، جعفر پناهی و اصغر فرهادی را به عنوان مهمانان جشنواره زردآلوی طلایی دیدهاید.
اما اکنون، مردی را خواهید دید که با دوربین در دست، بسیاری از فیلمهای این استادان را فیلمبرداری کرده است. محمود کلاری از دهه ۱۹۸۰، در ساخت بیش از شصت فیلم مشارکت داشته و آثار عکاسی او در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است.
فیلمهای سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، «آفساید» جعفر پناهی، «لیلا» ساخته زندهیاد داریوش مهرجویی و «باد ما را خواهد برد» زندهیاد عباس کیارستمی تنها بخش کوچکی از آثار مشهوری هستند که محمود کلاری به خلق آنها کمک کرده است.