پارامونت دنیای دیسی جیمز گان را «فعلا» ادامه خواهد داد
دیوید الیسون، مدیرعامل پارامونت اسکایدنس، طبق گفتههای تازه جیمز گان و پیتر سفرن، فعلا نسبت به نقشههای خلاقانه دنیای دیسی موضعی باز و همراهانه دارد؛ موضوعی که برای طرفداران نگران این جهان سینمایی، دستکم فعلا خبر امیدوارکنندهای به حساب میآید. این تحول در حالی مطرح شده که تنها چند ماه پیش، فضای پیرامون آینده دیسی با شایعات و گمانهزنیهای فراوان درباره تغییرات مدیریتی و هنری در وارنر برادرز همراه بود.
بهگزارش فیلمزی و به نقل از ورلد آو ریل، ماجرا از سال گذشته و زمانی جالبتر شد که زک کرگر، کارگردان «اسلحهها»، پروژه دیسی خود با نام «هِنچمن» را بهطور پنهانی برای اسکایدنس و پارامونت عرضه کرد؛ آن هم در مقطعی که جیمز گان هنوز اختیار چراغ سبز دادن به پروژههای دیسی را در دست داشت. این اتفاق در زمانی رخ داد که بسیاری باور داشتند پارامونت برنده رقابت خرید وارنر برادرز خواهد شد و همین هم به حساسیت ماجرا افزود.
در همان دوره، اقدام کرگر از سوی برخی بهعنوان نوعی سیلی غیرمستقیم به وارنر برادرز، گان و پیتر سفرن تعبیر شد؛ دو مدیری که اکنون تعیین میکنند کدام فیلمهای دیسی ساخته شوند و این تصمیم را پس از توسعه فیلمنامهها مطابق سلیقه خودشان میگیرند.
اکنون اما در گفتوگویی با هالیوود ریپورتر، پیتر سفرن و جیمز گان از بازدید اخیر الیسون از استودیوهای دیسی ابراز دلگرمی کردهاند؛ بازدیدی که بهنظر میرسد برای بسیاری از نگرانان آینده دنیای دیسی، لحظهای مورد انتظار بوده است. سفرن در جریان گفتوگوهایی که به مناسبت تبلیغ «سوپرگرل» انجام میشد، فاش کرد الیسون پیشتر با او و گان دیدار کرده و نسبت به آنچه آنها در حال ساختنش هستند، «خیلی باز» برخورد کرده است.
با وجود این نشانههای مثبت، همچنان گمانهزنی و نگرانی قابلتوجهی وجود دارد که اگر وارنر برادرزی که تحت مالکیت الیسون باشد به مسیر دیگری برود، شاید رویکردی متفاوت در پیش بگیرد یا خط تولید دیسیِ گان را بیش از حد پرریسک بداند؛ بهویژه با توجه به نگرانیهای مداوم درباره عملکرد گیشه. با این حال، به گفته سفرن، چند پروژه کلیدی آنقدر جلو رفتهاند که الیسون بهسختی بتواند در آنها دست ببرد.
او به آثاری مانند «کِلیفیس» و «لنترنز» اشاره کرد و توضیح داد که روی این تولیدات دیگر «قطار ایستگاه را ترک کرده است». برداشت کلی از این حرف آن است که فهرست فعلی پروژههای دیسی دستکم در آینده نزدیک دستنخورده باقی میماند و گان و سفرن همچنان برنامه بلندمدتی را پیش میبرند که با «سوپرمن» آغاز شد و اکنون با «سوپرگرل» و دیگر پروژههای فصل اول گسترش پیدا میکند.
با این حال، نگرانی اصلی همچنان احتمال نفوذ بیشتر الیسون و اسکایدنس بر وارنر برادرز دیسکاوری است. هرچند اظهارات سفرن امیدوارکننده بود، اما هیچ تضمینی درباره آینده بلندمدت نمیدهد. اگر الیسون در نهایت کنترل بیشتری به دست آورد، همچنان میتواند تصمیم بگیرد مدیریت فعلی را تغییر دهد یا مسیر دیگری برای دنیای دیسی ترسیم کند.
نظر شما درباره آینده دنیای دیسی چیست؟