دنباله What We Do in the Shadows بالاخره ساخته می‌شود

چهارشنبه 3 تیر 1405 - 22:45
مطالعه 2 دقیقه
فیلم ما در سایه‌ها چه می‌کنیم
جیمین کلمنت می‌گوید نگارش دنباله What We Do in the Shadows (ما در سایه‌ها چه می‌کنیم) پس از سال‌ها گفت‌وگو بالاخره آغاز شده است.

What We Do in the Shadows «ما در سایه‌ها چه می‌کنیم»، کمدی کالت خون‌آشامی تایکا وایتیتی که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ ساخته شد، پس از سال‌ها گمانه‌زنی سرانجام به مرحله‌ای جدی‌تر رسیده و به نظر می‌رسد دنباله‌اش در حال حرکت به‌سوی تولید است. این تحول در شرایطی رخ می‌دهد که وایتیتی همین حالا هم پروژه‌های متعددی را در دست دارد و همین موضوع، پیشرفت این دنباله را برای بسیاری غافلگیرکننده‌تر کرده است. ایده‌ی دنباله‌ای با عنوان «وِر وُلفز» مدت‌هاست میان وایتیتی و هم‌خالق و ستاره‌ی همراهش جیمین کلمنت مطرح بوده و قرار است تمرکز داستان را به گروه گرگینه‌هایی ببرد که آنتون با بازی رایس داربی آن‌ها را هدایت می‌کند.

به‌گزارش فیلمزی و به نقل از ورلد آو ریل، کلمنت در جریان حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن آنسی تایید کرده که نگارش فیلمنامه پس از سال‌ها گفت‌وگو و برنامه‌ریزی بالاخره به‌صورت فعال آغاز شده است.

فیلم اصلی «ما در سایه‌ها چه می‌کنیم» با بودجه‌ای یک میلیون دلاری ساخته شد و بخش بزرگی از جذابیت و هویت آن از بداهه‌پردازی بازیگران شکل گرفت؛ رویکردی که بعدتر به یکی از امضاهای سبک اثر تبدیل شد. موفقیت آن فیلم نیز راه را برای اقتباس تلویزیونی تحسین‌شده‌ای از شبکه FX باز کرد؛ مجموعه‌ای که شش فصل روی آنتن رفت و سرانجام در سال ۲۰۲۴ به پایان رسید. همین میراث موفق باعث شده دنباله‌ی سینمایی تازه از حالا توجه طرفداران ژانر را جلب کند، هرچند مسیر رسیدن به آن طولانی بوده است.

کلمنت در ادامه پیش‌بینی کرد که فیلمنامه احتمالا در سال ۲۰۲۷ تکمیل خواهد شد و توضیح داد که همکاری اکنون بسیار آسان‌تر شده، چون او و وایتیتی دیگر در یک کشور زندگی می‌کنند. در عین حال، وایتیتی برای مدتی همچنان به پروژه‌های دیگرش مشغول خواهد بود؛ از جمله فیلم به‌تعویق‌افتاده‌ی «کلارا و خورشید» که چشم‌به‌راه اکران پاییز است. او همچنین چند پروژه‌ی دیگر را در دست توسعه دارد که شامل اقتباس «بارن هشت»، یک فیلم «جنگ ستارگان»، بازسازی لایواکشن «فلش گوردون»، «ایِنکال» و «جیمز» می‌شود؛ فهرستی که نشان می‌دهد برنامه‌های کاری وایتیتی همچنان شلوغ و گسترده باقی مانده است.

شما درباره دنباله «ما در سایه‌ها چه می‌کنیم» چه فکر می‌کنید؟

نظرات