برد برد و دست رد به سینه پیکسار: داستان «راتاتویی» تمام شده است
در حالی که پیکسار بیش از هر زمان دیگری نشان داده برای سرو دنبالههایی تازه از محبوبترین آثارش آمادگی دارد، برَد برد همچنان برای یکی از درخشانترین فیلمهای این استودیو خط قرمز میکشد. «داستان اسباببازی» این هفته پنجمین قسمت خود را روانه اکران میکند؛ اتفاقی که درست پس از موفقیت میلیارد دلاری «درون و بیرون ۲» رخ داده است.
بهگزارش فیلمزی و به نقل از کولایدر، با این حال برَد برد درباره بازگشت به دنیای Ratatouille نظر دیگری دارد؛ فیلمی که در سال ۲۰۰۷ اکران شد و هنوز هم بهعنوان یکی از محبوبترین آثار پیکسار شناخته میشود. این فیلم در زمان خود با پنج نامزدی اسکار، از جمله بردن جایزه بهترین انیمیشن، رکوردی خارقالعاده ثبت کرد. حال کارگردان این اثر در گفتوگویی تازه، به این سوال پاسخ داد که آیا ادامه موش سرآشپز را خواهیم دید؟
برد در این گفتوگو اعتراف کرد برخی افراد در پیکسار درباره بازگشت دوباره به پاریس، دستکم بهصورت غیررسمی، او را آزمودهاند؛ اما خودش با پایانبندی «راتاتویی» کاملا کنار آمده است. او معتقد است همه فیلمها نباید الزاما ادامه پیدا کنند و قرار نیست حتما سرنوشت بعدی شخصیتها را بعد از پایان داستان اصلی بررسی کرد، بهویژه وقتی پایان نسخه نخست آنقدر رضایتبخش بوده است. او در ادامه فقط درباره «موش سرآشپز» حرف نزد و آب سردی هم بر احتمال بازگشت به یکی دیگر از فیلمهایش ریخت؛ اثری که حالا به یک کالت کلاسیک بدل شده است.
«نه. من چنین علاقهای ندارم. آنها گاهی اشارههای کوچکی به این موضوع میکنند تا ببینند من چطور واکنش نشان میدهم. مثلا شوخی میکنند، اما شوخیشان کمی هم جدی است، مثل اینکه بگویند دلت میخواهد؟ و من میگویم نه، ما آن داستان را تعریف کردهایم. هر وقت کاری انجام میدهی که با مردم ارتباط برقرار میکند، خودبهخود فکر میکنند خب، یکی دیگرش را چطور؟ درباره غول آهنی هم از من خیلی گفتهاند که برایم خندهدار است، چون آن فیلم در اکران اولیه اصلا موفق نشد. زمان بعدا آن را دنبال خودش کشانده، اما برای ادامهاش چه میخواهی بکنی؟ اینکه هنوز در حال راهرفتن باشد و کسی هم او را نشناخته باشد؟ بهعبارت دیگر، از نظر من آن داستان تمام شده است.» - برد برد
برد در عین حال برای «شگفت انگیزان» موضعی متفاوت دارد. او فیلم ابرقهرمانی موفق سال ۲۰۰۴ را اثری میداند که هنوز ظرفیت ادامهدادن دارد. هرچند برد کارگردانی قسمت سوم را بر عهده ندارد، اما همچنان فیلمنامه را برای پیتر سون مینویسد و گفته است که برخلاف «راتاتویی»، درهای این مجموعه کاملا باز است. او در اینباره صریح گفت: «حالا، درباره شگفتانگیزان میتوانم یک فیلم دیگر از شگفتانگیزان را تصور کنم.»
در همین حال، برد پروژه نئونوآر و بزرگسالانه و سالها در دست توسعهاش با نام «ری گان» را نیز پیش رو دارد؛ انیمیشنی که قرار است امسال سرانجام در نتفلیکس منتشر شود و سم راکول نقش اصلی آن را بازی میکند. راکول در این فیلم در نقش کارآگاه خصوصی عنواندار ظاهر میشود و همین پروژه، فعلا تازهترین مسیر حرفهای برد پس از سالها ساخت و توسعه آثار بلندپایه در پیکسار به شمار میرود.
شما درباره ساخته نشدن «موش سرآشپز ۲» چه فکر میکنید؟